Lidar که اخیراً توسعه یافته است، از پرتوهای لیزر به جای امواج رادیویی استفاده می کند و می تواند تصاویر بسیار بلیط هواپیما دقیقی از ویژگی های اطراف ارائه دهد. نکته مهم این است که هر دو سیستم رادار و لیدار حجیم، سنگین و گران بوده اند. این باعث می شود که آنها را در پهپادهای نسبتاً کوچک به سختی قرار دهند. همچنین، پهپادهای سنگینتر برای ماندن در پرواز به باتری بیشتری نیاز دارند، که به باتریهای بزرگتر (و سنگینتر) نیاز دارد.
یک سنسور لیدار کوچک Velodyne ، CC BY-ND
هر چند امیدی هست تحقیقات در زمینه سنسورهای موانع و فناوری جلوگیری از برخورد برای خودروهای خودران، باعث توسعه رادارها و دستگاههای لیدار کوچک و ارزانتر شده است. هنگامی که آنها به اندازه کافی کوچک هستند و به اندازه کافی انرژی کارآمد هستند که باتری های پهپاد را تخلیه نمی کنند، هر دو نوع حسگر می توانند به حل "دیدن و اجتناب" پهپاد کمک کنند، یا در واقع، چون پهپادها چشم ندارند، "تشخیص and-Avoid” مشکل.
نمای حین پرواز
یک پرواز آزمای
در یک طرف، تصویر دارای مناطقی پر از درخت بود که نمایانگر درختان و شاخ و برگ است. خطوط موازی روی هم وجود داشت که محل دیوار ساختمان را نشان می داد. و در وسط آن چند شکل دایره ای وجود داشت که نمایانگر زمین بود. این نوع قابلیت تشخیص و تشخیص مانع برای عملیات معمول پهپاد، به ویژه در هنگام برخاستن و فرود، ضروری است.
ما در حال حاضر در زمانی هستیم که می توان آن را «دوران برادران رایت» در توسعه پهپادها نامید. حذف انسان از کابین بلیط هواپیما مشهد کیش خلبان، مبتکران و طراحان را از طرق مختلف به چالش کشیده است - از جمله حل وظیفه تشخیص موانع. اما با پیشرفت فناوری ما، در نهایت - درست مانند آسانسورهایی که قبلاً توسط انسان ها کار می کردند - مردم به ایده این ماشین ها که به طور مستقل کار می کنند عادت خواهند کرد.
شی اخیر در دانشگاه اوهایو شامل یک حسگر لیدار بود که روی یک پهپاد نصب شده بود. زمانی که پهپاد تقریباً پنج فوت از سطح زمین بالاتر بود، لیدار توانست تصویری از محیط اطراف خود ایجاد کند.